Halaman

25 September, 2012

kronologi imam Mahdi antara kebenaran, pengakuan dan penantian



Beliau Berketurunan Rasulullah SAW


A. Dari Sayidina Ali KMW, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,

“Al-Mahdi itu adalah dari golongan kami, wahai Ahlulbait, semoga Allah akan menyempurnakannya dalam satu malam.” (Ibnu Majah)

B. Abdullah bin Mas’ud RA meriwayatkan bahawa Nabi SAW bersabda,

“Dunia ini tidak akan hancur sehingga seorang lelaki dari ahli keluargaku, yang namanya seperti namaku, memerintah seluruh bangsa Arab.” (At-Tarmizi & Abu Daud)

C. Sayidina Ali bin Abi Talib KMW meriwayatkan sebuah hadis daripada Nabi SAW yang memberitahunya bahawa,

“Al-Mahdi yang dinanti-nantikan itu adalah dari kaum keluargaku. Allah akan menyempurnakannya dalam satu malam sahaja.” (Ibnu Majah)

D. Dari Abdul Rahman bin Auf RA katanya, sabda Nabi SAW,

“Sungguh Allah akan melahirkan seorang lelaki daripada keturunanku, yang (antara sifat utamanya ialah) giginya berjarak, dahinya lebar, keadilannya sangat meliputi seluruh alam dan akan mendapatkan harta-benda dengan melimpah-limpah.” (Abu Nuaim)

E. Dari Abdullah bin Mas’ud RA katanya, sabda Nabi SAW,

“Jika tidak tinggal umur dunia ini melainkan hanya sehari sahaja, nescaya Allah akan memanjangkan hari itu sehinggalah dibangkitkan-Nya seorang lelaki dari keturunanku atau dari kaum Keluargaku, yang namanya menyerupai namaku, dan nama bapanya menyerupai nama bapaku. Dia akan memenuhi bumi ini dengan keadilan dan kesaksamaan sebagaimana bumi ini sebelumnya dipenuhi dengan penindasan dan kezaliman.” (Abu Daud & At-Tarmizi)

. Dari Sayidina Ali bin Abi Talib KMW katanya, Rasulullah SAW bersabda,

“Kalaulah hanya tinggal sehari sahaja lagi umur dunia ini, pasti Allah akan panjangkannya sehingga dibangkitkan-Nya seorang lelaki dari ahli keluargaku yang akan memenuhkan dunia ini dengan keadilan seperti sebelumnya yang dipenuhi oleh kezaliman.” (Abu Daud)

G. Sabda Nabi SAW,

“Al-Mahdi itu adalah salah seorang dari kaum keluargaku, Ahlulbait.” (Ibnu Majah)

H. Sabda Nabi SAW,

“Dunia ini tidak akan lenyap sehingga seorang lelaki dari kalangan bangsa Arab muncul, yang namanya seperti namaku.” (At-Tarmizi)

I. Abu Said al-Khudri RA menceritakan bahawa Rasulullah SAW bersabda,

“Al-Mahdi adalah dari keturunanku. Dahinya luas dan hidungnya mancung. Dia akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan dan kesaksamaan ketika dunia sedang dipenuhi dengan penindasan. Dia akan memerintah selama tujuh tahun.”

J. Rasulullah SAW mengisytiharkan bahawa,

“Al-Mahdi itu adalah salah seorang daripada kami, dari kalangan Ahlulbait.” (Ibnu Majah)

K. Nabi SAW bersabda,

“Allah akan mengeluarkan dari persembunyiannya al-Mahdi (iaitu) dari kalangan kaum keluargaku sejurus sebelum hari kiamat walaupun kiamat itu cuma tinggal sehari sahaja. Dia akan menyebarkan keadilan dan kesaksamaan di atas muka bumi ini dan menghapuskan kezaliman dan penindasan.” (Imam Ahmad)

Hadis-hadis yang memperakukan bahawa Imam Mahdi adalah keturunan baginda SAW adalah banyak dan sebahagiannya adalah seperti yang dinyatakan di atas. Hadis-hadis yang menceritakan mengenai hal ini memang banyak dan yang dinyatakan di atas hanyalah sebahagian daripadanya. Oleh kerana banyaknya hadis yang menceritakan tajuk yang sama, dan dari pelbagai tingkatan kesahihan pula, maka tidak syak lagilah Imam Mahdi itu memang asal-usul keturunannya adalah daripada Rasulullah SAW.

Memang tidak syak lagi Imam Mahdi itu adalah salah seorang dari Ahlulbait dan kedudukannya adalah lebih utama pada sisi Rasulullah SAW daripada orang lain yang sezaman dengannya mahupun dari zaman yang dahulu, sehingga kepada para sahabat RA. Ketinggian kedudukannya pada sisi Allah SWT dan pada sisi Rasulullah SAW sudah hampir tidak perlu dinyatakan lagi kerana sudah disebutkan sendiri oleh baginda Rasulullah SAW dalam beberapa buah hadis, antaranya seperti yang telah diriwayatkan.

Kerana itu orang yang mengaku dirinya Imam Mahdi atau yang didakwa oleh para pengikutnya sebagai Imam Mahdi perlu menunjukkan susur galur keturunannya yang jelas, dan disertakan bukti-bukti yang kukuh, yang dapat dipertahankan bahawa dia memang berketurunan Rasulullah SAW, dan saksi-saksi bebas yang dapat menerangkan secara terperinci akan keluarganya dan sejarah latar belakang keluarganya itu. Jika ini dapat dilakukan, maka jelaslah bahawa dakwaan itu adalah benar dan si pendakwa dapatlah diterima sebagai Imam Mahdi, sesuai dengan isyarat hadis Rasulullah SAW yang banyak itu.

Pengakuan

banyak versi cerita tettang imam Mahdi telah wujud sekian lama dikalangan puak syiah, wahabbi, dinegara2 islam seperti Malaysia, Indonesia  dan lain2... masing2 mengatakan imam Mahdi muncul dikalangan mereka malah ada yang percaya Imam Mahdi memang sudah muncul yang hanya tungu masa sahaja. byk sudah blog2 yang aku baca dan pelbagai kepercayaan, ramalan, cerita kejadian tak kurang juga pengakuan individu terntentu di blog2 dan forum2... tapi yang mana satu yang betul dan sahih?

Di Malaysia sendiri ada yang percaya bahawa imam Mahdi akan muncul dikalangan orang melayu maksudnya imam Mahdi adalah berbangsa melayu namun jgn lupa di Indonesia juga mereka ada imam Mahdi mereka sendiri ini timbul setelah ramalan mengatakan imam Mahdi akan muncul di negara sebelah timur dimana tempat pertemuan tiga buah lautan.....


di bawah ini di senaraikan gambar2 yang di percayai sebagai imam Mahdi yang aku jumpa kat blog2 dan forum, apapun ada yang semacam betul ada yang tragis, ada yang lucu, ada yang memang tak boleh dipercayai dan macam2 persepsi apapun anda nilaikan sendiri......

 keywords untuk imam mahdi adalah:-

1- Bani Tamim
2- Akhir zaman
3- Nabi Isa A.S
4- Dajjal
5- Tanda2 kemunculan imam Mahdi dan Dajjal:-
 i- Tasik Galilee / Tiberia / Lake of Gennesaret
ii- kemunculan komet dari timur
iii-  dua gerhana matahari di bulan ramadhan 
iv- perang dunia iii
v- perang atau pertumpahan darah di bulan haji
  dan lain2

sebenarnya masih banyak yang nak di karang pasal imam Mahdi tapi buat masa ni setakat ini sahaja kpd yang berminat bolehla guna keywords kat atas tu kat carian Google...


                        yang ini dari Kelantan boleh rujuk sini -->  http://wup-forum.com/




                      

                                  yang aku lupa dah tapi dikatakan inilah imam Mahdi...

          dikatakan inilah rupa imam Mahdi dah wajahnya ada kelihatan pada permukaan bulan!



37 ulasan:

  1. tapi dajjal ngaku die imam mahdi. FUUUUUUUU-------

    BalasPadam
    Balasan
    1. terim kasih kerna sudi jenguk blog saya...

      Dajjal juga mengaku imam mahai tak de pulak saya
      jumpa mana2 artikel kat blog... kalau dia mengaku sebagai tuhan dan membawa syurga dan neraka tu ada...

      se oga kita selamat dari fitnah dajjal, insyaAllah...

      Padam
    2. Zaman fitna....dahsyatnya. Org Kelantan! Imam Mahdi? Blog? Islam? Yahudi kat Yathrib pun perangai mcm ni jugak kot? Ada info, takada hidayat... Allahu Akbar.

      Padam
  2. Ikuti Imam Mahdi yg dipandu oleh Hadis,jgn nnt Imam Mahdi yg sebenar dh mengisytiharkan dirinya Tuan2/Puan2 mengatakan dia Dajjal ... Nauzubillah ... --Ahlussunnah Sufi

    BalasPadam
  3. Ikuti Imam Mahdi yg dipandu oleh Hadis,jgn nnt Imam Mahdi yg sebenar dh mengisytiharkan dirinya Tuan2/Puan2 mengatakan dia Dajjal ... Nauzubillah ... --Ahlussunnah Sufi

    BalasPadam
  4. rasanya pengikut arqam tidak pernah kata abuya tu akan jd imam mahdi...org arqam anggap abuya tu pencari imam mahdi...byk sgt yg media selewengkn...

    BalasPadam
  5. apa kau ni,kartun nabi kau tunjukan dosa lah kau ne, tebak paras wajah nabi

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum,
    Sebenarnya manusia yg bergelar Imam AlMahdi sudahpun lahir ke dunia. Tetapi namanya bukanlah Muhammad bin Abdullah! Allah swt Maha Mengetahui akan segala2nya. Allah swt yg mengaturkan setiap sesuatu perkara itu. Org yg boleh mengenali AlMahdi adalah dari keturunan Sultan Iskandar Dzulqarnain yg Agung, Raja Timur dan Barat. Org ini juga merupakan dari keturuna AhlulBayt dan dri darah Permaisuri Balqis. AlMahdi sekarang berada di bawah cengkaman Jeneral Dajjal Laknatullah! AlMahdi sendiri tidak tahi dirinya AlMahdi. Dia sekarang adalah Separuh Dajjal dan rohnya diangkat naik sebagai Nabi. Sekarang AlMahdi bersembahyang setiap waktu di MasjidilHaram, Makkah. Dia sudahpun beberapa kali menjadi Imam di MasjidilHaram tetapi manusia biasa tidak akan tahu kerana AlMahdi dilindungi oleh para malaikat. AlMahdi akan diislahkan di MasjidilHaram pd 25.9.2015. Sama2lah kita nantikan kemunculan AlMahdi, Khalifah Akhir Zaman yg ditunggu2 oleh setiap umat manusia...semoga Allah swt memudahkan segala urusan kita. Aminn...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan sebarkan yang sesat,macamana kau boleh tau tarikhnya.

      Padam
  7. terima kasih kepada semua yang membaca posting dan memberi komen serta teguran ... setakat ni tak byk yg dapat saya balas komen kalian disebabkan kelemahan dan kekurangan ilmu pada diri saya.

    BalasPadam
  8. Ape maksud diri imam mahdi itu separuh djjal?

    BalasPadam
  9. Ape maksud diri imam mahdi itu separuh djjal?

    BalasPadam
  10. Ass, buat yang tanpa nama, kok bisanya tau klo imam mahdi sekarang jadi Imam di Masjidil haram Makkah. Dia sudahpun beberapa kali menjadi Imam di MasjidilHaram tetapi manusia biasa tidak akan tahu kerana AlMahdi dilindungi oleh para malaikat. AlMahdi akan diislahkan di MasjidilHaram pd 25.9.2015. apa sdh ketemu sama dia, Kapan dan Dimana? menurut hadis Imam Mahdi diangkat / diperbaiki oleh Alloh dalam satu malam pada usia 40 tahun dan menjadi khalifah dimuka bumi.

    BalasPadam
  11. WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
    Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this. and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Do you have anymore details you would want to add. Interested to know. Tq

      Padam
  12. 1. HE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE(AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The word “Duli Yang Maha Mulia” is a blasphemous word, only for ALLAH yet used by them.
    The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu)
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’
    This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
    As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.

    BalasPadam
  13. Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
    Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
    2.

    BalasPadam
  14. DEKLARASI PERANG KHILAFAH ISLAM
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemuda_Sawo_Matang13 Mei 2018 pada 4:24 PG

      Jazzakallahu khairan katsira

      Padam
    2. Pemuda_Sawo_Matang13 Mei 2018 pada 4:27 PG

      "Walal akhirotu khairun Lakaminal Ula"

      Padam