Halaman

05 Disember, 2010

Adakah betul haram...

Code (makanan) bermula dari E 471 sehingga E 495 ada lemak babi...

8 ulasan:

  1. macam pernah dgr. tak tau betul ke tak..
    kena gugel dulu

    BalasPadam
  2. U should check dulu... tak semua jadi haram sebab ade code2 tu yg refer pada benda yg berasakan tumbuhan.. as for me i have application in my phone to check the status of E... stuff!

    BalasPadam
  3. KTS... Zafi
    dalam akhbar Hmetro kalau x silap dah keluar benda nih tapi dorang komplen pasal kode E471 yg banyak digunakan dalam minuman segera spt kopi 3dalanm1... pengemulsi tu berkemungkinan berasaskan haiwan sama ada babi atau haiwan yg diragui cara penyembelihan, kalau disembelih adakah sah sembelihan itu... kalau tidak ia dikira bangkai! apapun aku pun sedang tunggu keputusan JAKIM...

    BalasPadam
  4. check kat cni yg...
    http://www.jurnalhalal.com/2010/05/kod-e-e471-dan-lain-lain-halal-atau.html

    BalasPadam