Halaman

10 Oktober, 2009

N3 ke - 100 - Pucuk



Pucuk yang baru, segar dan hijau...


untuk n3 ke-100 hanya gambar pucuk pokok yang aku postkan mungkin ia memberikan suatu interpretasi dan inspirasi serta makna tersendiri... banyak cerita pasal pucuk sebenarnya namun aku tinggalkan cerita itu untuk terabadikan dialam yang terus menghijau...

16 ulasan:

  1. pucuk pokok hape tu?? daun teh kaa?? Hik hik hik hik :P :P

    BalasPadam
  2. huhu..
    leh wat ulam
    agagagaga..

    lau boleh la..;p

    BalasPadam
  3. jgn mati 'itew' suda... hahaha

    BalasPadam
  4. kalau pucuk jenereh...sedap cecah budu buat ulam.

    BalasPadam
  5. pucuk muda klu wat ulam sodap kan...awet mudo gitew...

    BalasPadam
  6. Salam .

    Pucuk kayu berubat.

    BalasPadam
  7. SS...
    bukan puck teh ler
    tapi pucuk pokok apa ntah..
    pokok nih banyak ditanam kat shah alam... yang bunga dia warna pink tu
    huhhu

    SITM...
    tak berani pakcik nak makan... pucuk tu kanga da yang masuk spital hehehe



    Teja...
    yang itu sudah lama mati hehehehehehe

    kesian nko.....


    TOKNABE...
    kawe dok kenal pucuk jenereh,,,
    dok pernah makan rasanya....
    nanti kawe gi umah demo kalau kawe nak makan buleh hehheee


    Intan...
    hati2 makan ulam, kena basuh betul2 kala tidak nanti termakan dengan parasit... bahaya....


    salam pak ngah...
    kayu berubat camner tu huhhu...
    biasa akr yang berubat pucuk jarang digunakan ...

    BalasPadam
  8. CKLAH...
    errr... tak pernah dimakan org rasanya hehehe

    *sebenarnya pucuk itu tumbuh setelah batangya telah patah...

    bermaksud patah tumbuh hilang berganti... dan kebetulan saya kan kehilnagn kawan rapat sebab tahun depan dia akan balik kerja kat kampung huhhuu

    dan mungkin untuk berganti tak tahu lagi atau mungkin saya juga kan balik kerja kat kampung sebagai memeulakan kehidupan baru dan melupakan kehidupan dibandar huhuhu

    BalasPadam
  9. Pucuk pauh delima batu...
    anak sembilang ditapak tangan..
    kawan ko yg nak balik kg tu...
    hilang dimata, dihati jangan...

    cewah, pandai tak mok cik pantun2...

    selain dari pandai berucap dan memasak nasik, mok cik jugak pandai mengubah2 pantun...

    BalasPadam
  10. Aryani...

    heheheh mungkin hilang dimata dan hilang dihati... apalah ada pada seorang kawan walaupun begitu dia tetap ada dalam handset dan dekat ditelinga huhuhuhuu


    kalau kawan blogger tu dah tentu sentiasa ada dalam blog heheh tak gituuuuu...


    mokcik mmg pandai mengubah pantun tak sangka ada bakat yang memendam mendam errrrkkk

    BalasPadam
  11. pucuk dicita ulam mendatang....

    :D

    BalasPadam
  12. cissss, ape kene mngene aku ngan mati 'itew'?

    ko mmg nk kena... nnt aku report kat pakcik... hehehe

    BalasPadam
  13. KTS...
    pucuk dicita donut yang datang perghhhhhhhh...

    mmg sedap.... heheheee

    BalasPadam
  14. Teja...

    ko nak repot pakcik mana...
    kalau pakcik sebelah tu rasanya dia pun dah tahu heheheheee

    BalasPadam
  15. ooo, ko pakat baik ngan palcik sebelah tu rupenye... nnt dia, aku nk jewer kuping pakcik sebelah tu... ngeeeee!

    BalasPadam