Halaman

03 Februari, 2010

kisah sedih itu...




Oklah nak cerita pasal kisah sedih itu.......... aku tak reti nak ceritakan kisah itu supaya jadi lebih menyayat hati sebab kisah ni walaupun kisah benar dan benar berlaku tapi ia diceritakan oleh seorang kawan yang berlaku kepada seorang kawan sekerja hmmmm............



Ditakdirkan lah pada suatu hari member aku tu bercerita tentang ibu kepada seorang staf kat tempat kerja kami telah datang melawat anaknya bekerja........... mungkin terlalu rindukan anaknya itu......... maka dari jauh dia datang............... bayangkanlah seorang ibu dari kampung datang menjenguk anaknya bekerja kat bandar....

Aku kenal staf tu... baru masuk kerja............... seorang perempuan lingkungan 20an... aku selalu juga gurau2 dengan dia hehehee.......... orangya agak gebu.............. dan manis macam buah epal hehehee....


semasa ibu dia datang tu kebetulan dia sedang sibuk buat kerja....! memang betul kerja tu tak berapa sesuai dengan seorang perempuan.............. agak berat kerjanya...............bayangkan seorang perempuan kena buat kerja seperti kerja orang lelaki! berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...



maka, apa sebenarnya yang terjadi aku tidaklah tahu tapi mengikut kawan aku itu, ibu perempuan tu menangis-nangis dan airmata bercucuran..................



aku tanya kawan aku yang bercerita itu... betul ker nih... betuller............... ko tak percaya ker.......... mak dia datang............ masa tu dia tengah buat kerja................. kat situ juga kisah airmata tu berlaku.............. dia tanya lagi kalau nko lah camner ko menangis tak tengok anak ko buat kerja begitu....... aku kata tidak........ aku tidak menangis... sebab asalkan kerja tu halal dan pendapatan pun juga halal............ kalau dia mencuri ker sedih ler juga.......... hmmmmmmmmmmmmmm



apa pendapat anda pula......... errr pendapat ajer bukan pendapatan..........



*tak sedih pun uwaaaaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan