Halaman

04 Februari, 2010

yang sempat aku nampak...

aku rasa baru ajer aku buat n3... tak dan nak sejuk pun aku dah gatal tangan nak menaip n3 baru... haih..................

bukan apa... saja nak memeriahkan dunia blog kat malaysia nih... nak jadi penulis kat majalah2 atau akhbar kompem tak dapat.......... dengan adanya dunia IT dan internet itu semua tak jadi masalah... dengan blog bulih tulis apasaja... asalkan tidak lari dari unsur2 negatif seperti perkauman. penghinaan, seksual (18SX), plagiat dan sebagainya... 




siang tadi sempat juga aku ke Kuala Lumpur siar2 tepi jalan dan jamu mata kat shopping komplek lain yang dicari lain yang dibeli hehehehe



banyak benda menarik dan yang jarang2 aku nampak kat tempat lain tapi kat KL smua ada huhuu



aku nampak...






1- india tua tidur terlentang kat kaki lima restoran cina... oh kesian sungguh.......... macam mati ajer aku tgk dia kat situ... tadek saper yang kisah pun dia tidur kat situ....... lena ajer dengan selamber.... entah apa mimpi dia masa tu... aku rasa kesian juga tapi apa aku buleh buat...

2- penjual tisu...
hmmmmmmm kalau dulu kalau jumpa orang tua buta dan kurang upaya kat tepi kaki lima biasanya peminta sedekah tapi sekarang pesen tu dah berubah... ada kemajuan sikit iaitu dengan menjual tisu... sekali lagi aku hanya mampu rasa kesian... aku jenguk ada beberapa ringgit dalam kotak dan sedikit tisu...

3-penjual krim kecantikkan
errr yang nih lagi hebat.... dorang buat promosi betul2 atas tanga depan pintu masuk pusat membeli belah sesapa yang lalu situ dah tentu kena tarik hehehee.... aku... kompem dah kena tarik... aiyooooooooo pompuan yang mulus itu menarik tangan aku... batal air sembahyang!..... bukan dia tarik masuk bilk maaaaa dia tarik tangan supaya cuba dorang punya produk.... dia bagi tangan aku kat lelaki yang jaga meja tu... hampeh!..... baik punya promote aku termakan... dia cubakan sapu atas kulit tangan aku dan selepas beberapa minit dia sapu dengan kain....


gumpal2 jugalah sel mati yang kuar.... dia suruh tengok ada perbezaan tak dengan kulit yang tak di bubuh krim... hehehee aku kata mana ada beza sama ajer....... kulit aku mmg dah licin... hehee maklum ler orang kerja kat bandar! kalau buat bendah padi dah tentu banyak kesan digigit lintah dan sengatan matahari...

kata dia krimni ok sbb dia guna sengkuang sebagai bahan utama dan tiada kesan sampingan... kot gitulah katanya aku dah lupa daaa....dia duk cakap bagus sajer... harga satu botol RM15.00 kalau beli tiga RM45.00 dapat satu free... erkkk 

aku tak berminat nak beli... aku pun nak berlalu pergi... dia pujuk lagi... dia kata kalau mau dia bagi harga istimewa... hehehe

aku berkeras tak mahu... bila aku mahu melangkah kakiku yang sudah letih berjalan itu maka lelaki itu pun berkata oklah kalau abang mahu cuba, saya bagi ini... abang ambiklah satu botol nih cuba dan bagi harga yang sungguh istimewa RM10.00 ajer huhuh
dan dia kata lagi bagi RM10.00 baru nak beli kalau tak, tak mahu... errrr tau tak per huh...

ingat aku nak pakai sangat ker benda tu... biaq lah kulit muka aku nih berminyak ker apa aku tak peduli huhuu RM15 hingit aku tak mahu bayar... tapi aku kira oklah beli tu sebagai menyokong produk buatan malaysia atau rakyat malaysia....

aku nak cuba sapu dekat parut2 kesan aku jatuh motor dulu... kalau berkesan ok ler kalau tak berkesan aku cuba pulak guna sengkuang asli... tenyeh sampai hilang hhuhuhu... insya'Allah...

4- naik bas
hmmm dah lama aku tak naik bas awam pergi KL sekali tersalah naik bas, kata pemandu tu... "bas ni tak pergi KL nanti tunggu bas belakang" hheheee

bila bas belakang tu dah sampai aku naik ler... aku kata nak pi KL... "baper tambang"? tanya aku tanda tak pernah tahu... "tiga ringgit" jawab pemandu tu.... OOOOOOoOoO dalam hatiku... mahal pulak...
seingat aku dulu nak pergi KL dari umah aku tu cuma RM2.50...
oklah bas tu ok ada lcdtv........ hhuhu tapi citer sama duk ulang2 sampai ler KL... citer drama Bella... bangla tengok pun ternganga hahahahaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan