Halaman

19 Julai, 2011

Hampeh...!

Hari ini aku balik kerja awal sikit dari biasa... kebiasaanya dunia dah gelap baru aku sampai rumah setelah pagi masih gelap juga aku pergi kerja... Lagipun hari ini mmg tak ada mood sangat nak kerja lama-lama atau nak ikut semangat orang jepun yang suka kerja sampai tengah malam...!

Bagi aku cukuplah kerja berpada-pada, kerja macam aku nih macamna kuat pun tak mahu kaya juga, maklumlah kuli kan... hemmmmmmmmm... mengantuk pun ada kepala pening pun ada macam2 alasan lah kalau dah tak ada semangat...

Masa tengah tungang motor perjalanan pulang ke rumah aku tengok meter minyak macam dan nak cecah takat merah apa lagi aku harus isi minyak kalau tidak susah pulak nak isi minyak pagi2 buta esok...!

Sampai jer kat stesen minyak aku letak motor kat pam dan aku masuk kedalam kedai sambil aku mahu beli sesuatu mungkin air atau apa2 makanan ringan... sampai dekat pintu masuk tu aku cuba tolak untuk buka... tapi, susah sangat nak terbuka... aku cuba tolak beberapa kali sekuat hati dengan sisa2 tenaga kelelakian aku yang tersisa................ namun pintu itu sepertinya tidak mahu jua untuk membenarkan aku masuk melaluinya.......... aaaaaaaaaa... sudah... lalu aku cuba yang sebelah lagi pun sama juga............ aku panik sekejap........................................ kenapa apakah.................... aku nampak bangla yang kerja kat situ semacam dah nak datang menolong buka pintu............................


Hampir saja bangla tadi dekat pintu dan dengan ajaibnya pintu tadi berjaya dibuka hanya dengan sebelah tangan sahaja............. cisss................... buat malu jer..................... rupanya kena tarik bukan tolak.............................nak marah pun ada nak gelak pun ada nasi baik orang tak ramai...!

Selepas habis pilih barang dan bayar kat kaunter aku pun melangakah kaki dengan letihnya, yerlah kan aku baru balik dari kerja, letih masih terasa kepenatan masih belum hilang peluh masih belum kering!
sampai ajer dekat pintu tadi aku ternampak label dekat pintu bertulis dalam bahasa melayu dengan jelas dan nayata dan aku sememangya faham bahsa melayu dan kalau dia tulis dalam bahasa sepanyol pun aku rasa aku boleh faham lagi jangan dia tulis dalam tulisan bangla sudah!!........... TARIK.... hampess sungguh sampai kat luar pun ada label TOLAK.... tapi aku rasa itu bukan kali pertama aku masuk kedai setesen minyak tu tapi okay jer............ kenapa hari ni aku pening.............

*pos sekadar melengkapi blog yang suram ini..........

11 ulasan:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....

    BalasPadam
  2. oit........... tiba2 muncul... tgh buat apa tuuu???

    BalasPadam
  3. Salam Naqib.

    Isi minyak tu sedia payung sebelum hujan.

    BalasPadam
  4. rutin aku la ML.. melawat2 rakan2 blog, klu rindu ko aku lawat la blog ko... hehe

    BalasPadam
  5. wassalam pak ngah, macam tu lah nasib penungang motor, baju hujan pun selalu kena standby dalam motor kalau tidak kebasahan dan kesejukkan...

    BalasPadam
  6. teja. blog aku x ada apa2 yang menarik... kang buang karan ajer..

    BalasPadam
  7. aku mmg suka buang karan... hahaha

    BalasPadam