Halaman

10 Disember, 2009

Bila sudah tua...

Hari ini aku melihat satu kuarga dengan anak dan cucu bersama... yang warga emas tu aku kira ayah dan ibunyalah... tak tahulah pulak kalau datuk dan nenek mereka...



tapi yang menarik perhatian aku ialah kedua mereka yang sudah dikira warga emas tu dua2 berkerusi roda dan anak2 mereka melayan mereka denga baik sekali sdengan penuh kasih sayang... dari percakapan mereka aku rasa mereka melayan kedua warga emas itu semacam mereka melayan kanak-kanak...



lalu aku terfikir apakah bila aku sudah tua nanti akan jadi begitulah keadaanya... errrrrrr... dah tak larat berjalan oh... takdir penentu segala....... tapi tak tahulah kan kalau umur sempat merasa tua huhuhu..... tapi aku hanya mampu berdoa pada tuhan "Ya Allah,
Jadikanlah sebaik-baik umurku diakhirnya,
Jadikanlah sebaik-baik usahaku penyudahnya,
dan sebaik-baik hariku ialah  hari berjumpa dengan ENGKAU."
Amin....







*n3 sebelum nih masih lagi ki komen oleh 7 orang ajer huhuuhuuhu

16 ulasan:

  1. sesungguhnyerr...kalo kite mengharapkan untuk dilyan ngan baek tatkale tua nanti...

    kite kne laa menlyan ngan baek org tua kite skrg nih...

    bru laa nnti dpt layana first class...hehehe....
    what u give, u get back....

    BalasPadam
  2. Salam Naqeeb.

    Perbandingan di antara anak dan aibu bapa.

    Burung apa tu ayah, jawab ayah murai.
    burung apa ayah ....murai.
    burung apa ayah.....murai.
    burung apa ayah.....murai.
    burung apa ayak.....murai.
    burung apa ayah ....murai.
    burung apa ayah.....murai.
    burung apa ayah.....murai.

    80 tahun kemudian,
    Burung apa tu nak, jawab anak murai.
    burung apa tu nak...murai.
    burung apa tu nak...murai.
    burung apa tu nak, jawab anak ..apa ayah ni?????.

    Hehehe, Pak Ngah pun copy je.

    BalasPadam
  3. sbb tu la...

    skrg ni kita disarankan 'melabur' bnyk2..

    Pelaburan yg baik akn mnntukan masa dpn yg baik juga...

    BalasPadam
  4. Aku tolong aminkan doa ko tu.
    Ko doakan utk aku jugak ya.

    BalasPadam
  5. Kalau kita dipanjangkan usia harap2 jgnlah sampai menyusahkan anak cucu. Aku khuatir mereka tak sanggup diuji dgn kerenah kita nanti ......

    BalasPadam
  6. yg bernasib baik akan dapat layanan baik.
    kalau tak ke rumah orang2 tualah jawabnya..

    BalasPadam
  7. insyaAllah... kalau baik layanan kita pada orang-orang tua kita, baik jugalah layanan bakal kita terima bila tua nanti dari anak-anak kita... Aminn...

    Sebolehnya, aku tak mahu menyusahkan anak cucu aku kiranya umurku panjang...


    yeah, aku ketujuh?

    BalasPadam
  8. nih dah jadi 8 komen dah nih
    yups
    kalau kita layan orang tua kita macam tu
    insyaallah anak2 kita pun akan layan kita macam tu

    BalasPadam
  9. puspa...
    begitulah hendaknya......
    you give u get many many back huhuhuhuhuhu



    Wassalam... pak ngah...
    apakah suatu hari nanti burung murai
    masih ada hehehe

    Mak cik Yan...
    melabur utk masa depan.. ermmm
    elok juga... dan satu pegerbonan juga huhuhu

    macam aku ni lah suatu hari nanti kena balik kampung juga...



    YB...
    terima kasih kerana mengaminkan doa saya, semoga semua doa doa YB dimakbulkan Allah, Amin... insya'Allah...

    harapnya anak2 YB ada membaca komen YB kat sini hmmmmmm...


    LOL...
    dalam agama islam adalah kewajipan anak2 berbakti kepada ibubapa... hhhuu suatu tanggugjawab!

    SS..
    terima kasih, amin.. insya'Allah...
    errr umur panjang tapi umur tak pernah memanjang, ingat tuuuuuuuu.....

    komen ko ke-7 tapi ko org yang ke-6!

    Hans...
    hehehee komen dah 8 tapi nko org yang ke-7 memberi komen
    hahahaaaa lepas nih mmg tadek lagi yg akan datang komen huhhuhu


    begtulah hendaknya..... mudah mudahan........

    BalasPadam