Halaman

08 Disember, 2009

Orang asli pun tak sanggup!


orang asli...

huhuhuhu beberapa hari lepas tempat kerja ku ada terima orang baru... ada dua orang baru masuk kerja lah gitu... aku tengok dorang tu lain macam tidak seperti manusia yang lain biasa aku lihat... masa ku jumpa ngan dia pun aku tak reti nak tegur... huhuhu

tapi bila dorang dah berenti kerja baru aku tahu dorang tu semua adalah keturunan orang asli... adesss... camner aku buleh tak perasan padahal aku pernah tidur dikampung orang asli kat Tasik Banding lebih dari 10 tahun yang lalu hehehehe.....



Masa aku tengok dorang bekerja aku rasa kesian juga... aku rasa budak tu lebih muda dari aku walaupun kulit dia lebih gelap dari aku hehehe aku perasan jer lah tu hahahaha... bukan apa aku kesian tgk dia buat kerja seolah-olah dia tak biasa dengan keadaan itu semua.... yerlah tempat berhawa dingin dan sejuk... dinding batu dan jauh berbeza dengan hutan rimba dan sungai....................................

Dorang sempat kerja dua hari ajer lepas tu ntah kemana menghilang........ aku pun tak tahu macamana syarikat kontrak yang uruskan pekerja tu buleh amik orang asli jadikan manpower! adesss.... bukan aku perlekehkan dorang tapi........... memang kesian lah aku tengok.........


Tapi bila aku fikir-fikirkan........ ornag asli pun tak sanggup kerja kat situ.... aku orang melayu biasa dan dah tak tinggal dalam hutan dan agak moden ini ajer yang sangup kerja kat situ huhuhu... (tempat kerja terpaksa dirahsiakan atas sebab2 tertentu).

12 ulasan:

  1. ko keje ape ni NL? ngan aku pun nk berahsia ke?

    BalasPadam
  2. tu lerrr...naek musykil jgak nih...
    siap org asli ley kje skali jdik manpower neh...hehehehe...

    BalasPadam
  3. Sekadar mahu menitip pesan..


    "Salam Sayonara!"




    Hingga jumpa kembali...

    BalasPadam
  4. Salam Naqeeb.

    Pak Ngah tahu tempat Naqeeb bekerja cuma tak nak bagitau ja.takut terperanjat lak...he3.

    Kesian org asli tu.

    BalasPadam
  5. adakah itu bermakna ko lebih asli daripada 2 org asli itu??


    .
    .


    ha ha ha...

    BalasPadam
  6. Naqeeb,
    cian dorang..
    bukan cara dorang kot..

    BalasPadam
  7. lain orang, lain daya ketahanannya... hohohohoh :D :D

    BalasPadam
  8. TEja...
    kalau aku bgtau nanti bukan lah rahsia namanyaaaaaaaa...

    kena rahsia gak... kalau tak rahsia nanti tiadalah lagi misterinya huhuhu


    PUspa...
    errr huhuuhuu orang asli pun dah pandai guna handphone dan komputer huhuhuu.......

    zaman dah berubah dunia dah maju hehehehehee



    CkLah... nak pergi mana tuuuuuuuuuu adei...

    janganlah diucap selamat tinggal... uwaaaaaaaaaa



    Wassalam pak ngah...
    errr... bukan susah nak tahu huhuu
    kalau pak ngah jumpa saya kat mana2 tegur ajerlah... sbb saya tak berapa perasan dengan orang lain huhuhu

    KTS...
    huh... bukan asli tapi tulen hahahahahaha


    tapi aku suka hutan!...



    LOL...
    tu lah pasal... mungkin dorang terkejut...... huhuhu




    SS...
    aku pun tak tahan bila kena selsema heheheheee...

    BalasPadam