Halaman

16 Jun, 2009

Pagi yang indah...


Tiba2 teringat... Sejak seminggu lepas klu tak silap tiap2 pagi dalam pukul 7-9 mesti kedengaran si murai menyanyi-nyanyi. becok sungguh! kadang mendayu dayu jer suaranya...

Tapi mmg pada waktu itu sajelah dia salu datang kat depan umah tak kira lah hari kerja ker hari cuti ker selalu kedengaran kicauan dia yang tak pernah dok diam tu... Dalam hati aku berkata patutlah ada peribahasa mulut murai...

Yang pelik juga mana pulak datang nyer murai tu, kalau kat kampung logiklah juga sbb banyak kawasan yang sesuai untuk burung2 semua.


pic dirembat dari:- http://www.bahasa-malaysia-simple-fun.com/murai.html


Aku salu gak perhati dia pada hari minggu kat depan umah... yang sekor kat bawah dan sekor lagi kat atas pokok, klu tak atas pokok atas kebel letrik... sajerlah dia nak interframe kat umah aku agaknya heeeeeeee... sekurang kurangyer tadeklah terasa macam dok dalam bandar sangat!

10 ulasan:

  1. Aku rasa mungkin murai itu sedang dalam proses mengorat kot... Mueheheheheheh :P :P

    Err... ngape ko buat template gini? Cam susah jaa aku rasa... Hmmm...

    BalasPadam
  2. SS...

    musim mengawan kot heheheee

    errr kenapa aku suka template nih... sbb...
    sbb... dia best!......... heeheee

    apa yang susah tu... kalau dari segi nak setting mmg susah tahap gaban! apalagi aku yang tak sekolah tinggi nih hehehee...

    dan pada yang pakai line intenet yang salu sangkut cam siput mmg berat site ni hehheeee

    BalasPadam
  3. murai tu nak skodeng ko la tu... hati2.. hik hik hik

    BalasPadam
  4. KTS....
    buek apo dia nak skodeng pakcik... bukan ada apa2 pun huhhuhu

    lainlah kalu dia skodeng nak dara ngeh4x

    BalasPadam
  5. Mulut murai tu ada mcm mulut jiran mok cik tak?? Mulut jiran mok cik pun bleh tahan gak, lebih kurang mulut mok cik jugak..kiah...kiah...kiah..

    Berhati2 dgn sang murai, boleh jadik kat ekor dia ada psg wireless cam...kiah...kiah..kiah...

    Pada blogger semua, nantikan klip terbaru di U Tube nnti...kiah..kiah.,.kiah..

    BalasPadam
  6. arryani ...

    mokcik mana lak tu... rakan seperjuangan ker
    rakan satu club heheheee


    eh esok pagi nak check ler kat burung tu
    andai le benar bagai di kata... habislah rahsia selama ini heheheheheeeee

    BalasPadam
  7. biasa murai bising2 berkawan..
    jarang dia bising sesekor nie..
    best aper dapat dengar bunyi murai..

    depan rumah aku ader tupai sepasang..
    selalu gak tinggalkan najis depan pintu..
    nasib baik comel..

    BalasPadam
  8. Pok Cik..

    Baru aku pasan, burung murai ni ke yg terlepas kat blog aku tu...puas aku halo...dia tak nak lari2. Siap panggil geng lagik!

    BalasPadam
  9. YUS...
    haaaaaaaaaaa comel ker tupai tu... naper tak tangkap.!

    kat umah aku puna da gak tupai tu tapi tak comel lah dia kecik ajer tapi aiman tak kisah hehehehehehe

    Arryani...

    dia nak pi skodeng maokcik lah tu mueheheheee
    jgn dihalau... biar jer dia tak kacau atau makan pkok bunga hehehehehee

    BalasPadam
  10. Salam Naqeeb.
    Dia mengingatkan manusia supaya bersolat sunat Doha dab bertasbih kot.

    BalasPadam