Halaman

25 Ogos, 2009

interpretasiku di bulan Al Mubarak




Aku...
Adalah tidak lengkap kalau tidak membuat n3 pasal puasa ramadhan nih dan dengan sebab itulah aku juga mengambil kesempatan untuk membuat n3 ini... dah ada yang buat n3 semacam diari ramadhan huhuhu...



Aku...
bila baca n3 di blog KTS jadi rasa terpukul pulak hmmmm... bukan pukul dengan kayu tapi macam kena pukul ngan penyapu hahahaahahhaa..... ada ke dia kata org malasyia tak kreatif.... aku org malaysia apa... errr kreatifkah aku???


Aku...
rasa bulan ramadhan nih mmg hebat walaupun dok sibuk2 dengan wabak H1N1 itu semua tidak menghalang... walaupun bulan ini bulan kemerdekaan itu tidak menghalang... Puasa itu lebih dominan!...


Aku ...
rasa itu mungkin di permulaan bulan ajer tapi bila dah masuk penghujung nanti ramai yang sibuk nak raya pulak... lagu raya kat radio dan tv dah semestinya hangit... kes2 kematian dijalanraya kompem ranking...(harap tahun ni ada perubahan-pengurangan) yang dok diperantauan sibuk tiket bas dah habis hheheheee... surau2 atau masjid kat bandar kompem lengang sebab dah ramai balik kampung...


Aku...
masa akhir2 itulah yang paling sayunya hati oh....... dan dah 3 hari ramadhan baru sekali aku mengjenguk bazar ramadhan kat sini... orang memang ramai berpusu-pusu penuh parking motor dan kereta tepi jalan... sesak hampir2 boleh jam ....


Aku...
rasa tercabar juga duduk kat rumah teres apalagi berjiran dengan kaum bukan muslim apa ketidaknya kena pulak hari cuti... kul 8-10pagi ada bau mee goreng... tengahari ada bau kari... petang2 dah ok ler huhuhuu.... yang tgh hari tu... oh menggoda jiwa sungguh!



Aku ...
masih lagi diperantauan tahun ini... sama macam tahun2 sudah... kalau lah ada jet peribadi kan bila2 ajer buleh balik kampung... InsyaAllah.... tapi apakan daya sudah tertulis aku tak mampu lagi nak beli jet apalagi nak buat jet sendiri.....



Aku...
merasakan puasa tahun ini agak kurang meriah sbb dah ramai kawan2 yang pulang dan bekerja dikampung... tinggal lagi beberapa orang yang masih tegar dengan dunia bandar nih macam aku ler huhuhuhu.... meriah bukan dari segi apa tapi dari segi hubungan sesama insan atau kawan dan sahabat sebab, pada bulan ramadhan lah masing2 jadi "baik" hhuhuhuuu... senyuman pun semuanya manis2 kuih2 yang dapat pun manis2 belaka heheh... ye lah kan bagi yang diperantauan macam aku nih kawan2 dan sahabatlah jadi penyeri...
diwaktu itu banyak jemputan berbuka puasa tapi sekarang sudah kurang...



Aku...
dah tak tahu nak taip apa dah... lalu aku harapkan dan ingin mengucapkan kepada semua semoga tabah mengahdapi segala dugaan dibulan ramadhan ini...
SEMOGA SEMPURNA...


9 ulasan:

  1. taun ni pun ramadhan aku rasa cam biasa2nya....yg luar biasanya sbb bposa dgn membawa baby d dlm perut....dan yg memeriahkan lagi posa aku sbb ada anak yg b'usia 6 taun dan sdg cuba berpuasa penuh

    BalasPadam
  2. Aku...
    Ada JET peribadi... Hik hik hik :P :P

    Alaa... Sian... Takde jemputan ye... Takpe takpe... Awal lagi, baru berapa hari puasa... Esok lusa, insyaAllah, adalah tu... :D :D

    BalasPadam
  3. ko NL, baru pose 5 ari dh kira2 nak beraya... raya tu budak2 je yg suka coz dpt duit raye.... ko jgn buat2 lupa plak duit raya utk aku...

    BalasPadam
  4. Engkau..
    kenapa tak pinjam jet pejuang KTS jek balik kg.

    Engkau..
    Kenapa masih duduk kat bandar sedangkan kawan2 ko dah balik kg?

    Engkau..
    kenapa berjiran ngan cina yg pepagi dah goreng mee.

    Engkau..
    jangan lupa bhg duet raya aku..

    Kepada engkau,
    slmt beribadah..

    BalasPadam
  5. Salam Ramadhan..

    Sama jer kita di perantauan..

    biasa lah tue..

    BalasPadam
  6. Salam Naqeeb.
    Menahan bau aroma mee gereng tu, satu income juga tu.dapat pahala berganda.........hehehe.

    BalasPadam
  7. perlukan jet peribadi..
    buat la sendiri!

    selamat berposa ya!

    BalasPadam
  8. selamat berpose NL....
    huhuhu....
    semoge berpose penuh...
    sme laa kite, diperantauan...
    so, kne laa byak2 besabo....
    n, x sabo nk blik rayer....
    hihihi...

    BalasPadam