Halaman

11 Ogos, 2009

Vista (Compac CQ40-512AU Notebook) masuk Windows XP

Gambar: Notebook yang aku godek itu...


Kerana notebook itulah semalam aku x dapat nak layan blog aku semalam... Itu notebook member aku dia nak kasi masuk Win XP... Baru beli dan free DOS...


Harga dia dalam RM1499.oo ajer... telan air liur jerlah aku nak pakai laptop cenggitu... dia beli cash money.... oh... indahnya dunia kalau akau dapat laptop begitu... aku tumpang pakai kejap ajer itu pun sbb nak setting benda2 yang wajib.

oleh kerana begitu sukar sekali untuk buat installation dan kena cari serta muat turun driver dan fail2 serta apa saja yang patut untuk menghidupkan notebook itu aku gunakan semua line aku untuk notebook itu ajer huhu sungguh menduga jiwa... ada aku jumpa dalam forum katanya model itu adalah model yang paling licik untuk menghidupkan dia dengan OS Windows XP... mmg betul licik sungguh macam jin ifrit huhuhu


Notebook itu mmg diciptakan khas untuk menjalankan OS Vista sebab itu dia pakai sistem RAID untuk cakera keras! bila semua dah siap sistem suara pulak tak jadi, kalau sambung pada speaker luar ada bunyi tapi kalau pakai yang dalaman tu tak maunyer dia kuar sebarang bunyi huhhuhuuu...


Dan paling mengecewakan sbb notebook itu dilengkapi dengan sisten BIOS yang tak boleh di ejas.. errr lagilah mencabar jiwa...


Kenapa ramai tak suka Vista... bagi aku mmg Vista tak best macam XP hehehee... walaupun aku tak biasa guna tapi memang tak bestlah. maaf ler cik Bill Gates yer... tunggu sajalah Windows 7 edisi terbaru tahun depan...


Masa member datang amik notebook itu aku bagitau ajer yang aku dah tak berdaya nak kuarkan sound dia tu... dan aku suruh dia pulak yang buat huhuhuh... harap2 dia berjaya...


*** pada siapa yang ingin keterangan lanjut atau ada masalah dengan PC atau Laptop sila hubungi di Naqeeblukhman@yahoo.com

atau ushar sini --> HP support forum

31 ulasan:

  1. Kalau aku terer susah pulak Bill Gates nak carik makan nanti. hehehe

    BalasPadam
  2. YB...

    cepat pulak YB datang malam ni huhuhu



    kalau YB terer saya juga yang tumpang senang...


    tapi... YB kan mmg terer heheee
    cakap ajer pasal apa tul tak YB huhuhuu

    BalasPadam
  3. Salam Naqeeb.
    Masya Allah cantiknya - Pak Ngah pun teringin gak.

    BalasPadam
  4. Pak Ngah...
    notebook tu ker yg cantik...
    huhuhu kat tesco member tu beli...

    buleh ler pakai buat layan blog. kan pak Ngah dah ada laptop...

    BalasPadam
  5. jgn hilangkan suara laptop tu...
    nanti boleh masuk pertandingan suara laptop... ala2 pertandingan suara burung gitu...
    mesti menang kwn ko tu..


    hahahaha
    hihihihi





    aku suka vista... best

    BalasPadam
  6. KTS...
    member aku kata tadi dia belum berjaya menyelamatkan suara notebook tu...


    tak dapat ler nak masuk pertandingan hehehehe



    Vista berat woooooooooooo


    kul 1am aku nak tidur daaaaaaaaaaaa

    gud nite KTS...


    ko nak mimpi apa malam ni........

    BalasPadam
  7. Kalo 1.4K buleh dkatakan murah lagik..Aku dah puas cari lap top yg harga 5 juta..tapi, tak de...

    Apapun, aku tk phm nape sound dia tak leh kuar..Sound laptop aku berdengung2..plak...Smpai poning jiran aku nih!!(sila jgn percaya)

    Dan aku ada psanan dari Bill Gates: Sila jgn kondem dia sebab dia dh upah aku jaga reputasi dia, agar nama baiknya tak tercemar!!...

    p/s 5 juta yg dimaksudkan ialah dari matawang rupiah..

    BalasPadam
  8. yuhuuuu.... aku layan vista je mcm aku layan bopren aku, tk main dh ngan XP... ngeeeee!

    BalasPadam
  9. aku pening dengan vista... hihihihih :P :P

    BalasPadam
  10. Arryani...
    hebat eh lapptop maokcik huhuhu
    ada suara berdengung lagi...

    murah ler bagi ko yang berwang hehehe macam aku nih bukan tak mampu tapi bajet untuk itu tiada lagi hehehe




    aku igtkan ko jadi duta produl microsoft tu huhuuuuuuuuuu








    Teja...
    ko layan ler dia elok2 kalau dia kena virus atau meragam baru ko tahu heheeee

    BalasPadam
  11. SS...

    yeahhhhhhhhhhh Vista mmg memeningkan bagi yang salu dah pening2 tak kiralah pening lalat ker pening apa hehehee


    Vista dia punya grafik mmg menawan ler tapi... sistem dia pelik dan boleh konflik ngan program lama...

    BalasPadam
  12. saya pun tak suka pakai vista...
    dan lappy die tu same dgn saya punye..bezanya...saya kuar bunyi..ekekekekkekeke..dan saya juga install xp..
    wakakkaka..tapi de problem gakla..memang org kedai tu pun cakap ade problem kat sound...bile buat akaun baru yang kat log tu kan..akaun2 lain tiada bunyi yang keluar..pastu kalau kata system ter standby, memang nak kene restart balik lappy utk kuarkan sound..

    kadang2 tgh guna sound tibe2 hilang..kenala restart...
    tapi sebab lappy ini poket aku rabak beli software original..huhu..
    manja...

    BalasPadam
  13. salam..
    LoL sendiri pun lebih familiar with XP..
    belum jatuh cinta ngn Vista lagi..
    hehe..

    BalasPadam
  14. QUEEN...

    mmg betul mana2 forum dalam internet pun kata mmg akan ada problem sound dia bila install XP tu...

    sememangya notebook tu dicipta khas untuk Vista Sahaja... tapi ramai yang tak tahu... itu yang masalah tu bila dah beli nak install xp mmh trouble bouble hehehe


    errr rabak poket tu beli Vista ori atai XP ori... kalau beli XP ori rasanya tetap ada masalah juga...
    taknak masalah setialah dengan Vista huhuhuhuu













    LOL...
    bagus tu sbb tak lama lagi pihak cik bill gates tu akan kuar OS baru so tak berbaloi ler kalau pakai Vista... rasanya baru lagi Vista tu dipasaran...

    BalasPadam
  15. aku pun x suka vista.....mcm susah je....ke aku buta IT...lebih kurang le gamaknya

    BalasPadam
  16. my acer pakai vista & cede tak support ACAD ....

    BalasPadam
  17. Laptop sekarang dah banyak murah nak banding dengan dulu2. Cubalah pakai vista, mula2 rasa susah, lama2 okey je mcm xp. Windows 7 besok pun mcm vista. kalau tak cuba vista mcm mana nak guna win 7 besok2.

    BalasPadam
  18. INTAN...
    bagi yang dah biasa guna XP sepatutnya tiada msalah sangat
    kalau rajin explore lah huhuhu

    konsep dia sama ajer... cuma ada bberapa tempat setting dia tu
    sikit complicated huhuhuhu





    KuIna...
    mmg betul ada beberapa software yg tak masuk ngan Vista tu...

    tapi kalau mahukan paparan grafik yang hebat Vista adalah yang terbaik kerana ia lebih realistik dan berkilau kilau huhuhuh

    tak rasa nak bertukar pada XP ke huhuhuhu



    TOK...
    dengar khabar pihak Microsoft akan buat windows 7 lebih kurang XP juga cuma lebih interaktif mengikut apa yg dalam paper lah....


    dan byk kelemahan dalam Vista telah di perbaiki katanya.....


    kawe lo nih dah pakai dia punya Theme ok juga... cantik...


    seluruh dunia komplen kata Vista tak best sbb tu lah Bill Gates nak buat hok baru hehehehee


    pada yang sayang dengan Vista buleh carry on...

    BalasPadam
  19. Qeeb...





    Maafkan jika ku tak sempurna. Doakan daku -9 pagi 13 Ogos...

    BalasPadam
  20. huhu...
    sy sgt laaaa bute psl lptop2 ni...
    xlaa buter, rabon jekot...
    hik2....

    BalasPadam
  21. CkLah...

    yerlah saya doakan keselamatan dan kesihatan CkLah serta kejayaan pembedahan tu...

    amin insyaAllah...









    Puspa...

    sampai rabun mata main blog tu lah pasal heheheheheheheh

    rabun IT tak per buleh belajar lagi
    tak susah pun huhuhu

    nanti cari pakwe yg pandai IT yer hehehehee

    BalasPadam
  22. aku tk kisah kalau dia meragam... ko kan ada, nnt tulun aku ye... hehe

    BalasPadam
  23. TEJA..
    aku tak dapat nak nolong eh hahahaha
    ko buat ler sendiri...

    susah2 ko beli jer hok baru ngeee...
    jgn minta ngan duit... sbb aku nak kumpul beli kapal macam titanic tu muahahahahaa

    BalasPadam
  24. NL, ko tk nk bg aku hadiah ape2 ke... aku kan kuat menceceh kat cni... hehe

    BalasPadam
  25. Salam...terima kasih atas doa yang dikirim...

    BalasPadam
  26. vista nie lum establish lagi..
    sama cam xp jugak dulu..
    nanti lama2 orang akan cari vista balik..

    ader member aku kata kalau nak beli vista, jangan beli yang basic punyer..
    memang lembap gile...

    BalasPadam
  27. tuan rumah sdg berhibernasi.... hehe! sepenggal lg tamat tu... ngeee!

    BalasPadam
  28. TEja...
    ada hadiah dia penginapan percuma dirumah sendiri selama ikut suka berapa lama mahu hahahahahahahahahaha

    rumah aku tak boleh... dah full...!


    SITM...
    air asam jawa pun dah bagi tapi dia minta air lemon tea pulak hahahahahah....

    mmg mengada-ngada itu komputer... haih........



    CkLah...

    syukur CkLah dah selamat......





    YUS...

    errrr... betul ker aku tak tahu pulak cam tu sbb tak biasa sangat dengan Vista nih....


    Aku rasa Bill Gates sengaja buat camtu sbb dia kan nak niaga hahahahahah....



    TeJA...
    aku bukan hibernasi lah aku makan nasi ajer hehehehehee

    BalasPadam
  29. salamz

    conclusion:
    dont use vista! :P long live XP...
    hehheheehhehe :)
    based on my observation Windows 7 similar with XP.. hopefully...

    BalasPadam
  30. Wassalam Zafi...

    betul tu Win 7 mmg berasaskan Xp... sekang versi beta sudah ada sape yang nak set up buleh dapatkan kat laman web microsoft....


    yeahhhh jom boikot VIsta ahahahhaaa

    BalasPadam