Halaman

04 Ogos, 2009

Semut2 semua akan selamat untuk beberapa bulan


gambar dirembat dari cik google...

Semalam aku pergi kedai dan sudah terdapat satu signboard kecil
bertulis 1 PACKET SUGAR PER 1 CUSTOMER ONLY


Ingatkan kat kelantan dan perlis ajer yang kurang gula atau tiada langsung
bekalan gula rupanya kat Shah Alam pun dah kekurangan gula huhuhu



selalu ajer bila dekat musim2 yang memerlukan byk gula maka gula akan hilang
atau pupus buat seketika hehehee... jadi apakan semut akan selamat atau
semut akan kebulur... yang kompem peniaga akan garu kepala heheh


aku tak kisah kalau gula tiada lagipun aku buat teh pun pakai 1 atau 2 sudu kecil
saja untuk satu cawan... tiada gula pun tak per aku buleh minum kopi segera heheheee
milo segera pun best juga....

Lagipun aku alergik ngan gula yang terlebih... kalau makanan yang byk gula
kompem aku tak makan banyak2 macam bubur kacang atau aiskrim... makanan yang terasa masin sangat pun aku tak berapa gemar... aku mmg cuku tak suka bila masin nya terlebih hingga hilang rasa sebenar sesuatau makanan itu...


Kemanakah gula menghilang... atau pokok tebu sudah habis ditebang hehee... nanti aku nak pi siasat kat kilang gula di Batu 13 Shah Alam sana... tak pun aku nak cuba2 risik2 pakcik kat seblah umah aku, sbb dia kije kat kilang gula tu huhuhu



Gula yang manis... ada ker gula yang tak manis?...

30 ulasan:

  1. aku tanam tebu sndiri... tk kisah psl gula... hehe!

    BalasPadam
  2. x de gula x jadi hal pd Sally..mmg anti mknn dan minuman yg manis2..eeeuwww..

    BalasPadam
  3. Naqeeb,

    aku rasa ada pakatan dari mana2 parti politik ni....

    Apapun,

    daripda ko siasat isu gula tu, baik ko siasat mana2 ADUN yg amik rasuah!!

    Menci tul aku baca kes tu kat paper...

    BalasPadam
  4. gula yg xmanis???

    gula merah bleh??

    sbb dia merah

    kih3...

    BalasPadam
  5. Teja...
    bair betul ko tanam tebu... aku heran kalau tebu2 ko
    tu gemuk2 belaka hehehe

    apa baja ko bubuh ek?



    Tsally...
    bagus tu kurang gula...
    gigi pun buleh tahan lama huhu

    betul ke kat kelantan dah tadek gula...



    Arryani...
    aku tak buleh nak siasat org politik silap haribulan aku pulak
    yang kena siasat errr takuts...

    mungkin dah ramai yang digula-gulakan oleh org2 ynag berkepentingan... saper tau huhuhu




    GKSB...
    gula merah manis ler...
    kalau tak manis bukan gula namanya hik hik erkkkk

    BalasPadam
  6. Salam Naqeeb.
    Pagi tadi saya ke Tesco Extra nak beli gula untuk buat acar limau untuk makan pada bulan Ramadan. Bahan masakannya dibeli di Pekan Rabu A/S.
    Setelah sampai di rak gula didapati kosong, terpaksalah meneruskan perjalanan ke Giants, nasib baik masih ada.
    Memanglah bila bulan Syaaban saja tauke gula mula buat pasai.....depa mau bunyi akhirnya tung,tung,tung.

    BalasPadam
  7. a ah..kalau tgk d TV lerr..kawan kata pun d Tesco dah licin..Sally tak perasan sebab nak habiskan 2 kg gula mungkin sebulan!..hehe

    BalasPadam
  8. semua gula meniti d bibir...sbb tu semua org senyum semanis gula...

    BalasPadam
  9. tk yah baja... aku tnm tebu tepi bibir... muahaha!

    BalasPadam
  10. Nak gula datang Simpang Renggam, johor... nanti saya kasi sepeket. :D

    Kat sini belum ada tanda2 gula semakin berkurang.

    BalasPadam
  11. Pak Ngah...
    pasai tu laa kena standby gula awai2 hehehe...

    tahun lepas dah jadi lagu nih... susah orang ramai ajer bila jadi kagu tuh... baru ajer rusuhan kat KL habis huhuhu

    jgn pulak kerana gula rakyat merusuh lagi hehee...

    legalah pak Ngah dah dapat gula yer errrrr



    Tsally...
    oh kalau cam tu tak jadi masalah ler pada Sally yer...

    tapi makanan spt kuihmuih lat kelantan mmg byk yang manis2 huhu




    Intan...
    kalau setakat dibibir ajer... macamna orgnya nak jadi manis huhuhu....




    Teja...
    aku tahu ayat tanam tebu dibibir akan popular jadi tak heran ler kalau nko pun suka tanam tebu dibibir ajer... aku pun kisah hahahahahaha



    Tok...
    uiks rezeki tu... tapi nak pergi johor tu alamak jauhnyerlah hehehehe


    jgn bagi org lain nanti kawe sampai... huhuhu

    BalasPadam
  12. aku nak pi carik 'bapak gula' laaaa.....
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    sila tukar terma 'bapak gula' ke dlm bhs inggeris...

    hihihihi

    BalasPadam
  13. kat area umah aku stok gula masih ok... hihihihih

    hujung minggu nih aku nak pi mydin, nak stock up gula 10kg lagi... kikikikik :P :P

    BalasPadam
  14. kat Lee Heng belum tampal notis lagi..
    semalam jer aku beli 3 kilo..
    hari nie nak beli lagi tiga..

    BalasPadam
  15. Salam Naqeeb.
    Dulu semut mati kerana gula. la ni orang pun dah mati kerana gula, kalau gula naik harga boleh senyum lagi tapi, kalau gula dah naik ke mata....susah gak tu.

    BalasPadam
  16. hari tu balik umah mak kat BBST sepang pun takde gula. Habis round kedai runcit situ semua takde gula...

    adoyai..pening paler..kalau tau beli kat damansara dan bawak balik sepang..

    ade gula yang kurang manis. Bukan tak manis langsung tapi kurang manis.
    Macam gula Giant kalau banding dgn gula Prai.
    Gula Prai letak 1 sudu, nisbah die sama dengan 2 sudu gula brand Giant.

    Nak tahu cubalah!

    BalasPadam
  17. KTS...
    ko mmg salu cam tu... bapak gula tak de kat shah alam tapi klo ko nak aku buleh rekomenkan dengan toke kilang gula tu ada berani ka hehehehehee




    SS...
    10kg! huh sungguh ko nak jual ke nak makan tu hehehehe


    tingal untuk org lain gak weyh hehehe jgn ko bedal untuk ko sorang jer huhuhu




    Yus...
    cukup ke tambah 3kg ajer lagi tu...
    biar byk gula kat dapur jgn byk gula dalam darah bahaya tu....

    nyesal aku tak jual gula heheh


    Pak Ngah...
    camna gula naik kemata tu... buleh rosak mata agaknya...

    kerana gula ramai yang binasa... apakah gula penyebabnya...

    gula juga yang dipersalahkan hehee

    mulai sekarang seharusnya kita patut kurangkan gula dalam makanan dan minuman jgn berlebihan...



    Queen...
    errr kat sana pun dah tadek gula huhhu sunnguh susah tu kalau takder gula... nak buat teh o pagi2... tak perlah tu ta payah letak gula lah yer huhuhu



    gula Giant murah sikit... dan aku pun pernah beli tapi rasanya tak sedap ler lain semacam sikit
    huhhuhu

    aku tak suka lah gula giant tu huhuhu... tapi kalau dah takder gula lain Gula Giant punbergna juga heheheheee

    BalasPadam
  18. ...bab gula ni...
    ckLah sendu sikit.....











    uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
    I hate sugar maaaaaaa...

    BalasPadam
  19. CkLah...

    jgn bencikan gula
    dia tak bersalah...

    kesian gula dibenci oleh CkLah hehehehehehh...


    mungkin CkLah sayang akan madu...
    errr madu... hehehhehee

    BalasPadam
  20. 10kg tu kira aku stock up untuk beberapa bulan laa tu... hihihihihih :P :P

    BalasPadam
  21. perlis lari karut.. ada ladang tebu tp tak ada gula...

    sudah diangkut keluar sana

    tp di luar sana jugak tiada...

    di mana ya!

    BalasPadam
  22. SS...
    kalau cam tu kalau umah aku tadek gula aku pi cari umah ko lah yer hehehe

    jgn tak kasi pulak... aku repot sama itu samy vellu nanti hehehhehe




    Kulna...
    hehehe betoi tu... kat perlis mmg byk tebu tapi buleh tadek gula...

    tapi dalam paper kata depa semua dok juai ke sebelaH Golok sana huhuhu...

    org siam juga yang untung huhuhu

    BalasPadam
  23. "MADU??" Sambil bercekak pinggang.

    BalasPadam
  24. Err... Kalu ko datang aku buat-buat takde kat rumah buleh tak?? Muahahahahahah :P :P

    BalasPadam
  25. CkLah...
    err hehehee rilek2...
    madu lebah ler bukan madu yang itu
    huhuhuhu





    SS...
    huh mmg... tak nak kawan lah klau cam tu huhuhu....

    BalasPadam
  26. Aku pergi hypermarket semalam sebutir gula pun takde. Ko sekurang2nya dapat jugak sekilo. huhuhu

    BalasPadam
  27. YB...
    kat KL pun dah tadek gula ker
    heheeee...

    atau YB tgk kat bahagian alat sukan Golf... kat situ mg tadek gula... heheheee

    BalasPadam
  28. gula mstilaa mniss....
    guli yg x mniss...
    hik2...

    BalasPadam
  29. Puspa...
    lama x nampak huhuhu..
    kalau berani telan ler guli tu huhuhu

    BalasPadam
  30. mampir nich...
    menarik sekali blog anda dan saya menyukainya..
    salam....

    BalasPadam