Halaman

08 Ogos, 2009

Terlalu banyak...

sebenarnya terlalu banyak yang hendak aku tuliskan dalam blog aku kali ini
namun oleh kerana terlalu banyak sudahnya aku tak tahu mana satu nak di angkat menjadi
n3...

walauapapun aku teruskan juga menulis apa saja yang terlintas asal cukup n3 aku untuk hari ini heh... tak kisah ler janji terisi juga kekosongan hmmm.

sambil menulis n3 ni aku layan lagu dikir barat nyanyian sulizi...


dimano janji demo terhadap kawe
lama ku nati akhir mu tukar oghe
begini jadi kasih hok demo buwi
susoh sengoti buwi aku punoh hati

tok soh mu maghi nak sudi
sila ke mu gi...

lo ni bak po berubah
janji demo tak sudah
buwi aku jadi susoh...

31 ulasan:

  1. Sapo dio yg panda2 sgt dok wak janji denge mu nih?

    Dok tepati janji pulok tuh..

    Kawe tok suko oghe dok janji2 tapi dok tepati janji nih..

    p/s kalo ada kesilapan dimana2 bahasa, harap maaf

    BalasPadam
  2. Baru aku pasan..

    ko cakap banyak bebeno idea nk wat N3?

    Tapi aku tgk...yg ada cuma dikir brat jek...

    Mana citer yg lain2 tu?

    Ko KIV dulu ke?

    BalasPadam
  3. ....idea banyak tak tau nak ceghito?

    Meh sini idea mu...
    makcik karangkan cerita...
    lepas tu mu publish lah kat blog mu...

    ...kira komisyen sedara mara dahlah...

    BalasPadam
  4. Salam.
    Jangan dilayan emosi tu....wak bertenang.....ha3

    BalasPadam
  5. err... aku fikir dek kerana terlalu banyak idea, entry ko akan panjang, penat aku skrol, pendek je rupenye...

    Err... idea itu sudah dibawa lari semutkah?? Mueheheheheheh :P :P :P

    BalasPadam
  6. uikksss..punye la banyak nak tulis..last2 lirik lagu dikir..hikkkss..

    BalasPadam
  7. errr... mu punoh hati ko??
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    mana n3 nya???
    kawe pung punoh hati la lagu ni!!!!

    :P hikkks

    BalasPadam
  8. simpan aja dalam kotak deraf..
    nanti bila xdak idea korek balik...

    tergeliat lidah nyanyi lagu nie...

    BalasPadam
  9. ook alo la sianya dia... dok dgr lagu sedih... pah gak sekok sebob..... cuba dgr lagu ni.. cikgu sulizi juga..

    ku kasih ko demo..
    dengan sepenuh hati..
    bade serta nyawo..
    sanggup tukar lagi..
    takdok diri demo..
    hidup ku sunyi sepi....
    sebutir dunia macam takdok isi..

    demo ore comel..
    molek budi bahaso..
    lamo kawe kenang..
    hatiku dok gilo..
    nak make tak kenyang
    nakt ido tak jenera..
    dok harap temue..
    jodoh kito ado....

    BalasPadam
    Balasan
    1. boh.tlg bagi tajuk lagu ni.puah cari tak jmpa

      Padam
    2. boh.tlg bagi tajuk lagu ni.puah cari tak jmpa

      Padam
  10. haah mana dia n3 ko? Next change atau coming soon gamaknya mcm kat panggung wayang hehehe

    BalasPadam
  11. Wakakaka

    dah terguling mok cik gelak wei!!!
    Bahsa Siam pun ada kat sini...

    Kalo org DEWAN Bahasa Dan PUSTAKA tau..mau dia saman blog ko nih!!!

    BalasPadam
  12. Arryani...
    errrr betul apa yang ko cakap
    hehehee tadek saper pun yg janji
    sajer layan perasaan hehehee


    hehehee tu lah pasal mmg byk idea datang time tu tapi tak tertulis pulak...





    CkLah...
    errrr idea itu terpaksa di simpan dulu untuk mendapat kelulusan pihak bahasa dan pustka huhuhu

    nak tolong buat ker nanti lain kali... setakat upah tu cakap jer baper... tapi pastikan ditulis dalam bahasa German... ada buleh hehehhehe


    Pak Ngah,,,
    lagu dikir tu tadek kena ngan perasaan saya ketika itu sekadar
    memecah kesuyian dingin pagi ajer hehehehe

    harap pak Ngah faham dikir barat dialek kelantan...



    SS,...
    ermmm semut ada gigit kaki masa akutgh taip n3 nih mungkin sbbb tu kot tiba2 ajer idea semua hilang hehheehe... semut apakah itu hehheeee






    Tsally...
    n3 ni mmg gempak jer lebih tapi hampess jer huhuhu... tak tahu kenapa bila idea datang tapi jari2 pulak tak tahu nak menaip dan mematuk keabod huhuhuhu





    KTS...
    errr hati belum punoh lagi pc aku pun dok punoh juga hahahahaha


    errr jgn punoh hati laaaa mmg n3 aku yang terpunoh kali nih hehehehee


    KuIna...
    errr hati2 kalau nak nyanyi lagu dikir nih heheh... silap haribulan ada yang kata bahasa siam pulak ...





    Abeli...
    adesss mmg menusuk tu lagu tu huhuhuhu....

    buleh x jenere tido kalau dengar lagu tu...

    kalau abeli sendiri bawak lagu tu lagi best rasanya....

    haih... dah lama rasanya tak tgk dikir barat secara live ni...

    kat shah alam ada jugakla puak2 RELA dok berlatih dikir barat huhuhu





    YB...
    mmg tadek coming soon atau next change... N3 diatas tu sebenryna untuk tarikh 8 may 2009 tapi tertekan butang publish sebelun sempat tukar tarikh dia huhhu


    itulahkisah yang sebenarnya huhuhuuh

    BalasPadam
  13. JAWAPAN PENGULUNGAN N3... errr betul ker ayat nih huhhu


    apakah idea2 yang aku nak tulis tu:-

    1- PPSMI

    memang mula2 tu nak buat n3 pasal PPSMI yng masih hangat tu tapi bila fikir sambil layan mp3 tu hajat dihati berkubur begitu sahaja...

    1.1- untuk buat n3 pasal PPSMI itu rasanya perlukan kajian yang mendalam dan mengambil masa yang lama... aku buleh keluarkan hujah2 aku sendiri, tapi aku rasa semcam tidak kena dan tidak telus serta merepek ajer...

    1.2- kalau aku jadi PM aku nak semua sekolah guna bahsa arab kat sekolah tak kira dalam mata pelajaran apa sekalipun... hatta dalam Pendidikian Jasmani heheheheh
    aku x kira aku nak guna bahasa veto hehheeee


    2- Cikgu

    aku juga ingin menulis pasal follower aku yang banyak terdiri dari para pendidik.. yer betul ramai pengikut atau kawan kat blog aku ini dari golongan pendidik atau cikgu... huhuhu

    dan kepada cikgu F itu... aku sudah tau...



    dan byk lagilah... nak cerita pasal sains pasal mimpi pasal entiti dan macam2 tapi apakan daya
    sudah tertulis setakat itu ajer hehehehhee


    mungkin lain kali akan diteruskan agaknya...

    BalasPadam
  14. Arryani...
    hhahahaaa
    buleh terguling guling ker...
    jgn berterabur manik2 maocik tu sudah ler... susah nanti nak utip balik hheheheee



    sempat ker habis tempahan sebelum bulan puasa nanti huhuhuh

    BalasPadam
  15. ...tadi perah kelapa nak buat kuah durian....


    Masa perah kelapa tu....
    Terbayang tengah perah kepala orang...er..seseorang...

    Tu yang banyak santannya tu....

    ...lalu kelapa kepala itu kini menjadi 'hampeh'...


    psst: Err...orang yang cL bayangkan tu pasti bukan kau...kerana cL tak dapat bayangkan macam mana muka kau...hikss...

    Saje je nak luahkan perasaan kat tangga rumah orang...ahaks..

    BalasPadam
  16. demo ni...
    dok berdikir sokmo....
    demo lo ni x supo mulo....
    wakaka....

    BalasPadam
  17. NL.... ore kalu janji meme sene, masa suko sedap jah janji, maso dah tak suko... minyok wangi pun bau busok!

    BalasPadam
  18. CkLah...
    perah santan pun sambil bayangkan seseorang... errrr kalau cam tu selamatlah saya sebb tak tunjuk muka
    hheheheehe...

    dah habis ker durian tu...?

    nasib baik CkLah luah kan perasaan jer kalau yang lain2 x tau apa jadi nanti huhhuuuu






    Puspa...
    dikir barat sie male
    male male dok dikir
    kalau dok dikir gak
    nagin jadi dok betul kalu huhuhuh











    Tok...
    meme doh adat dunia ore kato huhuhu

    tapi tok setahu kawe ore hok kena rasuk jin jah akan kata minyak wangi tu busuk hehehehee

    BalasPadam
  19. huhu... aku trlopong seketika

    ni erk entri ko yg ko kata banyak idea nk tulis?

    tp tk trtulis... wakakaka!

    sabo je le!

    BalasPadam
  20. Teja...
    erkkk ko terlopong tu kenapa??

    hati2 masuk lalat nanti hahahahaaa


    mmg byk ler ko x nampak ker huhuhu
    ermmm... org lain nampak ko x nampak apsal ek heheheee

    BalasPadam
  21. dah lama ku tak layan dikir barat.. ehehe.. agak2 sejak di bangku sekolah menengah lagi..

    salam singgah dari ku.. ;p

    BalasPadam
  22. JTG...
    sila2 jgn malu2 huhuhuu
    terima kasih sebb singgah...

    pasai apa dah tak layan lagu dikir...
    belajar kat jepun ke sekarang ni...?

    BalasPadam
  23. Arr... Aku fikir mungkin semut gatal... hik hik hik :P :P

    BalasPadam
  24. NL,

    buat le n3..'nape blog followersku ramai cikgu cikgi.."

    BalasPadam
  25. Aku setuju dgn cadangan Sally tu. Blog aku pun ramai jugak cikgu cikgi. Ai like hehehe

    BalasPadam
  26. tak pehe kecek klate...

    selalu ternganga bila dgr org kelantan ckp...

    xpehe...

    hehehe..

    BalasPadam
  27. ss...
    mmg semut gatal... aku tak gatal eh... semut byk ker umah nko hheheheee




    Tsally...
    rasanya nak buat juga tapi mungkin
    lain lah sikit cuma kisah pasal cikgu jugalah huhuhu



    YB...
    mungkin cikgu2 sekarang nih suka berblog huhuhuuhu YB pernah jadi cikgu ker huhuhuhu






    GKSB...
    tak pehe... heheheehe
    kalau nko faham cakap siam
    faham lah cakap kelantan tu huhuhuhu

    BalasPadam
  28. ah ko....
    aku inget ado citor lain tadi..
    mu laye dikir pulok doh..

    hihihi...jangan ketawa...
    i malu tau..

    BalasPadam
  29. YUS...
    mmg nak buat citer tapi citer tu sampai kat lagu jer lepas tu
    pussssssss dia hilang gitu jer hehehehee


    ok lah tu huhuhu... jgn risau tadek sapa yg nak gelakkan akak nyer huhuhu

    BalasPadam