Halaman

20 Julai, 2009

Lukisan yang aku lukis...


Siapa masih igt pasal n3 aku gambar pensil yang warna merah dan hitam tempoh hari? Hmmm kalau masih ingat bagus... sebab dengan pensil2 yang aku beli hari tu... aku gunakan untuk belajar melukis manga hehehee


Ada kawan aku yang datang kerumah dan kebetulan dia belek2 buku lukisan aku dia siap kritik lagi kata dia kalau 5 bintang dia bagi aku 3 bucu bintang ajer heheeee... ada juga yang gelak sbb tak percaya yang aku katakan pada dia aku nak beli pensil 6B untuk melukis heheheeee

So, aku tidak berputus asa aku tetap melukis dan mancuba... dan itu adalah hasil setelah mencuba untuk kali kedua ngeeeeeeeeeee

Gambar diatas tu hasil yang aku lukis dan sudah diberi sedikit sentuhan photoshop!. Tangan itu memang tangan empunya pelukis dengan motif seni ngeh3x

Anda semua nak bagi baper bucu bintang pulak ek heheee....





kepada yang ingin mencuba buleh belajar kat sini:-

http://www.youtube.com/watch?v=T9PUDtVcWhY&feature=fvst



31 ulasan:

  1. hik2.....
    kalo gi2.....
    aku pulak nk bg 3 garis kt bntg 2 jerr....
    hua2.....
    tp ok laa 2, de nmpk jgak mcm katun...
    kalo aku lkis, ntah jdik hape ntah....

    BalasPadam
  2. mana mangganya...?









    Hiksss...

    BalasPadam
  3. mana mangganya...?









    Hiksss...

    BalasPadam
  4. Salam Naqeeb.
    Pasal lukis melukis ni Pak Ngah tak tau nak kata apa, sebab Pak Ngah tak pandai lukis......sama gak nyanyi...lagu negaraku pun tak ingat lirik...dengar lagu pandailah juga.......itulah manusia Allah jadikan berbeza-beza supaya mereka berkenalan dan tukar fikiran...ingat nak komen ringkas ja...panjang gak .ha3

    BalasPadam
  5. Puspa...
    tiga garis bintang ajer ker huhuh dah nak cukup satu bintang kalau campur dengan 3 bucu...

    buleh belajar tu dengan video kat youtube... senang ajer tu hehe

    CkLah...
    manga tadek dah habis... mula2 memang dah lukis manga tu lepas tu lukis pulak orang tu.. bila tinggalkan kejap jer hilang manga tadi hehehee mana pergi ntah...


    Ya salam Pak Ngah...

    yer betul setipa org ada kepakaran masing2 ada yang kerana bakat semulajadi... tapi saya sekadar minat dengan seni ajer dan tak hebat pun huhuhu

    jgn risau kalau pak Ngah nak komen panjang2 pun... sbb saya menghargai setiap komen yang diberi oleh para blogger semua...

    BalasPadam
  6. dah lama gila aku tak melukis...segala colour marker dan pen-pen lukisan aku dah menurun kat adik aku... hihihihihih :D :D

    Err... sebab lukisan ko ada nampak rupa, aku kasi dua anak bintang... hik hik hik hik :P :P

    BalasPadam
  7. Sejak kecik sampai sekarang saya emmang pandai melukis... tapi pandai melukis orang lidi je ler.

    Pandai melukis ni memang bagus, salah satu nilai seni yang terdapat dalam diri seseorang.Kalau berbakat memang perlu dipupuk.

    BalasPadam
  8. SS...
    errr awat jadi lagu tu... sia2 ajer bakat yang ko pendam itu ngeeee

    errr nasib baik anak bintang kalau cucu bintang lagi kecik hehehee

    BalasPadam
  9. Tok...
    Klau lukih oarng lidi pun ok juga janji tambahkan sikit kreativiti...

    sbb org yang pandai melukis pun belum tentu ada kerativiti... itu satu kelebihan!

    orang yang kreatif hidup dia senang!

    BalasPadam
  10. Mok Cik pun tak nak kalah jugak la ....

    Mok cik pun pndai lukis gak..

    Silalah paksa diri untuk percaya..

    Mok Cik pandai lukis egala bentuk manik dan butang baju...

    Tu la seni yg paling mahaln ada dlm minda mok cik..

    BalasPadam
  11. Arryani...
    mana pergi baru muncul...
    haaaaa pandai melukis manik, hebat sungguh tu... bukan calang2 orng buleh melukis manik2 apalagi kalau manusia itu seorang maokcik hehehehe

    agak2 dapat award lagi ker hehehehee

    BalasPadam
  12. ko kidal erk NL?? mmg kreatif mcm aku.... ngeeeeeeeeeee!

    BalasPadam
  13. Teja...
    ko tgk ngan gigi sbb tu ko tak nampak hehehe

    kalau aku pegang pensil ngan tangan kanan camner aku nak tangkap gambar!

    so aku tak sekreatif nko lah....

    BalasPadam
  14. Err... aku dah maleh nak melukis... tu la pasal... hihihihih :P :P

    Err.. memula memang nak kasi cucu bintang... tapi aku takut ko ingat aku salah eja 'bucu' tu jadi 'cucu' pulak... hihihihihihih :P :P

    BalasPadam
  15. Naqeeb

    manik dapat naikkan martabat mok cik di mata dunia..Jangan tak kagum ngan kblehan mok cik eh..

    Dan

    sesungguhnya,

    lukisan ko cantik...

    kalolah ko tgk mok cik lukis org jadik apa...

    Alamat menderita hidup ko nnti...

    BalasPadam
  16. aku mmg tau ko tk kreatif... dh la tk kreatif, tk romantik plak tu.. tp aku tetap syg ko... ngeeeee!

    BalasPadam
  17. beta kurniakan 2.58 bintang utk kamu pacal yang................................... sila sambung sendiri ...

    hikksss



    ikhlas,
    beta yg rabun seni :I

    BalasPadam
  18. SS... errr memang nak kasi aku sajer hot lah tu hujan2 nih muahahaaaa

    anak bintang pun best... kalau anak dara lagiiiiiii best hahahahaa....

    BalasPadam
  19. Arryani...

    semoga maokcik maju jaya dengan perusahaan mokcik itu...
    andai kata terkenal seluruh dunia hingga ke kutub utara dan selatan jgn lupa letak kredit nama aku sekali hhahahaha saja nak tumpang glamour huhu

    buleh ajer...

    BalasPadam
  20. Teja...

    erkkk antara berbeza sungguh umpama durian dibelah 7 dengan kapak kayu...

    mungkin sudah takdir haluan berliku heheheee

    BalasPadam
  21. KTS...
    patik tau terima yang Tuanku... tapi demi batu jemala patik yang cute,

    2.58 bintang pun sudah memadai... hahahahaaa

    ciss kalao ngan aku kedekut ajer nko... kalo ngan dia inun... lebih2 selalu... ini tidak adil...

    raja adil raja disembah raja zalim wajib disangah dan dibom heheheeee

    BalasPadam
  22. Cantikna latar belakang lukisan kau Qeeb.....
    Yang tu guna 'water colour' ek...?





    Hi..hi..hi...

    BalasPadam
  23. CkLah...
    latabelakang tu imej dari internet... saya combinedkan dia... er bahasa melayu apa ek combine... erkkk

    gambar katun itu jer yang dilukis... yang lain tu teknik photoshop...

    BalasPadam
  24. combine bahasa melayu adalah gabung... sekian kelas bahasa... kikikikik :P :P

    BalasPadam
  25. SS...
    terima kasih kerana tolong translate hehee.. baru aku teringat makna dia cantum huhuhu

    aku nak buka kamus tadi tapi, cari2 kamus ada kamus bahasa arab jer, aku lupa padahal tak pernah pun aku beli kamus BI hahahahahaaa

    BalasPadam
  26. Banyaklaaaaaaaaaaa dia punya ngantoks...




    Hiksss...

    BalasPadam
  27. CkLah...

    errrrrrrrrrrrrrr... tiba2 muncul, igtkan dah landing heheheheee

    BalasPadam
  28. salam pg... pe nk kata NL, dh tkde jodoh... pasrah je la. uweeekkkkkkk!

    BalasPadam
  29. kikikik :P :P

    Aku suka baca kamus... Bess... Heheheheheh :P :P

    BalasPadam
  30. SS...
    huhuhu aku tak faham baca kamus
    arab tapi aku beli juga... dan kamus tu masih elok sampai sekang macam baru kuar dari kilang heheheee

    BalasPadam
  31. teruskan melukis selagi ada bulan dan bintang..

    BalasPadam